Др Ана Орлић Штампа
arrow Предмети на студијским програмима:
  • ИАС-ОАС arrow Увод у психологију
  • ИАС-ОАС arrow Развојна психологија
  • ИАС arrow Моторна контрола
  • ИАС-МАС arrow Психологија образовања
  • ДАС arrow Теоријске основе примењених истраживања 1
  • ДАС arrow Психолошка и социолошка истраживања у спорту и физичком вежбању
  • ДАС arrow Семинари из психолошких и социолошких истраживања у спорту и физичком вежбању
 
011.3531.000/160
Ова адреса ел. поште заштићена је од спам напада, треба омогућити ЈаваСкрипт да бисте је видели
 
Увећај слику +
arrow Датум и место рођења: 02.11.1976. Београд, Република Србија.

arrow Образовање / Академска каријера:
  • 2022. Научни степен доктора психологије., Универзитет у Београду, Филозофски факултет;
  • 2008. Научни степен магистра психологије., Универзитет у Београду, Филозофски факултет, област: Психологија индивидуалних разлика;
  • 2001. Звање дипломираног психолога., Универзитет у Београду, Филозофски факултет, област: Когнитивна психологија.
indent Наставно/стручно искуство:
  • 2022 - Редовни професор на Универзитету у Београду, Факултету спорта и физичког васпитања, област: Психологија;
  • 2017-2022. Ванредни професор на Универзитету у Београду, Факултету спорта и физичког васпитања, област: Психологија;
  • 2013-2017. Доцент на Универзитету у Београду, Факултету спорта и физичког васпитања, област: Психологија;
  • 2009-2013. Асистент на Универзитету у Београду, Факултету спорта и физичког васпитања, област: Психологија;
  • Запослена на Факултету спорта и физичког васпитања од 24.12.2009. године.
indent Учешћa у пројектима:
  • 2022- Resilience in Higher education: Overcoming adversity (RESUPERES) - Еразмус плус К2 пројекат, Европска Унија;
  • 2021- Sport without Stereotypes (SWOST) - Еразмус плус спорт пројекат, Европска Унија;
  • 2021- Fit Kids - Еразмус плус спорт пројекат, Европска Унија;
  • 2017-2018 - Sport 4 All – Еразмус плус спорт пројекат, Европска Унија;
  • 2016-2021 - Manylabs 5 project – Open science framework;
  • 2015-2018 - Cross-cultural Thinking Enjoyment project – Open science framework;
  • 2011-2019 - Ефекти примењене физичке активности на локомоторни, метаболички, психо-социјални и васпитни статус популације Републике Србије, Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије;
  • 2011-2019 - Фундаментални когнитивни процеси и функције, Министарство просвете, науке и технолошког развоја Републике Србије.
indent Учешћа на научним скуповима:
  • Trumić, I., Orlić, A., Milošević, V, Čolić, M. (2022). Povezanost opažene motivacione klime sa motivacijom učenika i njihovim doživljajem nastave fizičkog vaspitanja [The relationship between the perceived motivational climate in the class and the students` motivation and their experience of physical education classes]. Međunarodna naučna konferencija nauka o sportu, fizičkom vaspitanju i zfravlju - Development of integrative fitness. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 9-10.12.2022. Knjiga sažetaka, 42-43.
  • Aleksić, J., Vesković, A., Orlić, A., Čolić, M. (2022). Poređenje intenziteta i delovanja anksioznosti u individualnim i kolektivnim sportovima [Comparison of intensity and interpretation of anxiety in individual and team sports]. Međunarodna naučna konferencija nauka o sportu, fizičkom vaspitanju i zfravlju - Development of integrative fitness. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 9-10.12.2022. Knjiga sažetaka, 75-76.
  • Milanović, U., Čolić, M., Orlić, A., Knežević, O. (2022). Aleksitimija i anksioznost kao faktori oporavka od sportske povrede: retrospektivna studija [The role of alexithymia and anxiety in sport injury recovery: a retrospective study]. Međunarodna naučna konferencija nauka o sportu, fizičkom vaspitanju i zfravlju - Development of integrative fitness. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 9-10.12.2022. Knjiga sažetaka, 101-102.
  • Milošević, V., Milanović, I., Radisavljević Janić, S., Orlić, A. (2021). Priroda povezanosti motoričkih sposobnosti i inhibicije preadolescenata – zajednička motorička varijansa i specifičnost testova izdržljivosti [The nature of the relationship between physical fitness and inhibition in preadolescents - common fitness variance and specificity of endurance tests]. Međunarodna naučna konferencija: Savremeni izazovi sporta, fizičkog vežbanja i aktivnog života. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 24-27. maj, 2021. Knjiga sažetaka, 100-101.
  • Ivković O., Milanović, I., Orlić, A., Radisavljević Janić, S. (2021). Motivacija za vežbanje učenika srednjih škola za vreme covid-19 pandemije [High school students exercise motivation during the covid - 19 pandemic]. Međunarodna naučna konferencija: Savremeni izazovi sporta, fizičkog vežbanja i aktivnog života. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, 24-27. maj, 2021. Knjiga sažetaka, 172-173.
indent Предавања по позиву:
  • 2021- Позивно предавање на тему „Превенција раног напуштања плеса деце и младих“ – Плесни савез Србије;
  • 2020- Позивно предавање на тему „Вежбање и психолошко добростање – изазови пандемије КОВИД-19“ – X европски фитнес конгрес.
indent Књиге/уџбеници:
  • Lazarević, Lj. B. & Orlić, A. (2015). Implicit Assessment: Paradigm of Implicit Measurement in the Field of Individual Differences. Beograd: Institu za psihologiju, Filozofski fakultet, Univerzitet u Beogradu i Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja, Univerzitet u Beogradu;
  • Orlić, A. (2022). Psihologija u fizičkom vaspitanju: odabrane teme. Beograd: Fakultet sporta i fizičkog vaspitanja.
arrow Референце/објављени радови:
  1. Milošević, V. J., Orlić, A., Purić, D., Janić, S. R., Lazarević, D., & Milanović, I. (2021). The relationship of aerobic and motor fitness with executive functions in preadolescents. Current Psychology, 40(11), 5536-5546.
  2. Orlić, A., Vesković, A., Adamović, J, Milanović, I. & Čolić, M. (2021). Kako roditelji opažaju fizičku aktivnost i psihološku dobrobit dece tokom mera izolacije izazvanih pandemijom Kovid-19 u srbiji. Fizička kultura, 75(2), Online first.
  3. Vesković, A., Orlić, A., & Nešić, G. (2020). Relationship between basic personality dimensions and dispositional coping strategies in volleyball. Facta universitatis, Series Physical education and Sport, 18(3), 589-600.
  4. Ebersole, C. R., Mathur, M. B., Baranski, E., Bart-Plange, D. J., Buttrick, N. R., Chartier, C. R., ... Orlić, A., …. & Szecsi, P. (2020). Many Labs 5: Testing pre-data-collection peer review as an intervention to increase replicability. Advances in Methods and Practices in Psychological Science, 3(3), 309-331.
  5. Sanader, A. A., Bačanac, L., Orlić, A., Knezevic, O. M., Ivkovic, I., & Ugarkovic, D. (2019). Factorial validity of extended sport competitive anxiety test evaluated with young athletes. South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 41(1), 121-131.
  6. Buttrick, N. R., Choi, H., Wilson, T. D., Oishi, S., Boker, S. M., Gilbert, D. T., Alper, S., Aveyard, M., Cheong, W., Čolić, M. V., Dalgar, I., Doğulu, C., Karabati, S., Kim, E., Knežević, G., Komiya, A., Ordóñez Laclé, C., Ambrosio Lage, C., Lazarević, Lj., B., Lazarević, D., Lins, S., Blanco Molina, M., Neto, F., Orlić, A., Petrović, B., Arroyo Sibaja, M., Torres Fernández, D., Vanpaemel, W., Voorspoels, W., Wilks, D. C. (2019). Cross-Cultural Consistency and Relativity in the Enjoyment of Thinking versus Doing. Journal of Personality and Social Psychology, 117(5), E71-E83.
  7. Orlić, A., Mijatović, J. & Lazarević, D. (2018). Sociodemografske i psihološke karakteristike učenika kao prediktori stava prema fizičkom vaspitanju [Sociodemographic and psychological characteristics of students as predictors of their attitude toward physical education]. Fizička kultura, 72(2), 161-170.
  8. Lazarević, Lj. B., Lazarević, D., & Orlić, A. (2017). Predictors of students' self-esteem: The importance of body self-perception and exercise. Psihološka istraživanja, 20(2), 239-254.
  9. Orlić, A., Gromović, A., Lazarević, D., Čolić, M. V., Milanović, I. & Radisavljević Janić, S. (2017). Development and validation of the Physical Education Attitude Scale for adolescents. Psihologija, 50(4), 445-463.
  10. Orlić, A., Pejčić, B., Lazarević, D., & Milanović, I. (2016). Prediktori stava studenata Fakulteta sporta i fizičkog vaspitanja prema inkluziji dece sa razvojnim smetnjama u nastavu fizičkog vaspitanja. [The predictors of students’ attitude towards inclusion of children with disabilities in physical education classes]. Fizička kultura, 70(2), 126-134.
indent Интересовања
  • Психлогија у физичком васпитању, спорту и рекреацији.

 Повратак на страну: „Наставници и сарадници
Последње ажурирано среда, 18 јануар 2023 12:58